Webinárium-sorozattal zárult a Magyar Diáksport Szövetség 4 éves projektje
A szakmai eredményekről szóló, négyrészes online szeminárium-sorozat keretében zárta le a 2016-ban induló, EFOP-3.2.8-16-2016-00001 T.E.S.I.-2.0 - Beavatkozások a minőségi (inkluzív) testnevelés oktatás és képzés megvalósítása érdekében című projektjét a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ). A digitális térben zajló konferencián a projekt megvalósításában résztvevő szakértők mutatták be az érdeklődő pedagógusoknak, egyetemi hallgatóknak, szaktanácsadóknak a projekt eredménytermékeit, amelyek segítségével a mindennapos testnevelés oktatás élményszerűvé és minőségivé válhat a kor követelményeinek megfelelően.
Több mint 4 éve startolt el az MDSZ TESI 2.0 elnevezésű programja, amely a minőségi testnevelés fejlesztését célozta. A program hátterében az áll, hogy a XXI. században a modern társadalmakban, így hazánkban is egyre növekvő mértékben alakul át a lakosság életvezetési kultúrája és életmódja. A mozgásban szegény, ülő életmód negatív egészségügyi hatásokat eredményez, amelynek ellensúlyozása komoly kihívás mind a fiatalkorúak, mind a felnőttek körében. A Szövetség nagyszabású fejlesztési programja az iskolai keretek között zajló egészségvédő testmozgás minőségi fejlesztését, népszerűsítését, és az egészségtudatos életvezetés oktatását célozta meg, a 2016 nyarán a Kormány által elfogadott T.E.S.I 2020 stratégiával összhangban.
A projekt időszaka során számos jelentős fejlesztés történt, a szervezet többek között szakmai kiadványokat, oktatófilmeket, pedagógus-továbbképzéseket valósított meg, online tudástárat fejlesztett ki, amelyek segítségével a testnevelők képessé válhatnak arra, hogy fejlesszék a diákok egészségtudatos életvezetési kompetenciáit és jövőorientált gondolkodását, hogy minél több tanuló viselkedésébe épüljön be az élethosszig tartó rendszeres testmozgás, sportolás igénye. A webináriumok előadásait közel 350 online résztvevő hallgatta meg, illetve vett részt az interaktív szakmai beszélgetéseken.